środa, 17 kwietnia 2013

Na 50-tkę, łosoś w maku na pierzynce z puree.

Dzisiaj czas na jubileuszowy, okrągły, 50 post. Dla mnie to bardzo dużo, zwłaszcza, że jestem tu dla Was od niedawna. Do tego jeszcze po raz pierwszy znalazłam się w wirtualnej kuchni. Cieszę się, że mogłam przygotować coś oryginalnego, nietuzinkowego i bardzo smacznego. Motywem przewodnim przygotowywanych dań jest trio: Mak, Jajko i Cytryna. W pierwszej kolejności nasunęło mi się zrobienie jakiegoś ciasta, ciasteczek i innych słodkości. Chciałam jednak podejść do tematu trochę z innej strony i wymyśliłam, że przyrządzę łososia w maku. Tworzy on na łososiu chrupką skorupkę, ciekawe doznanie dla podniebienia. Przyznam szczerze, że bardzo lubię mak, w każdej postaci. Zapraszam do skosztowania mojego dania :) 
W wirtualnej kuchni znalazłam się dziś razem z SIANKOO, MIRABELKĄ, WIERĄ, MAGGIE, GIN i WOJCIECHEM. Zajrzyjcie do nich po wspaniałe przepisy!


ŁOSOŚ W MAKU NA PIERZYNCE Z PUREE.

Składniki:

filet z łososia: 3 szt
jajko
50 g maku
oliwa z oliwek
ziemniaki 6 szt
mały brokuł
mleko
gałka muszkatołowa
cytryna
sól
pieprz

Różyczki z  brokuła, myjemy i wrzucamy je do gorącej osolonej wody i gotujemy około 6 minut, bez przykrycia, od momentu aż woda zacznie wrzeć. Pokrojone ziemniaki przekładamy gotujemy pod przykryciem do miękkości. Ugotowane brokuły odcedzamy i hartujemy w zimnej wodzie.  Odcedzamy ugotowane ziemniaki.  Ziemniaki i brokuły dusimy na gładką masę, dodając trochę mleka.  Do puree dodajemy szczyptę gałki muszkatołowej, sól i pieprz. Mieszamy.
Mak przesypujemy do płaskiego naczynia. Płaty łososia myjemy i osuszamy, następnie odcinamy skórę. Każdy kawałek łososia kroimy na pół, następnie z obu stron doprawiamy solą i pieprzem. Kawałki łososia maczamy najpierw w rozbełtanym jajku, a następnie obtaczamy w maku. Smażymy około 30-40 sekund z każdej strony na rozgrzanej patelni z oliwą z oliwek. Jeśli lubimy bardziej wysmażonego, polecam smażyć minutę z każdej strony.
Łososia układamy na warstwie puree, podajemy cytrynę do spryskania ryby.
Smacznego!




Przepisem tym dołączam się też do akcji ewity:


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jeśli masz jakieś pytania, albo uwagi pisz śmiało!
Z góry dziękuję za odzew.